Site Audit
Grondige Site Audit die toont hoe je website in topconditie komt
Je wilt dat je website een SEO-machine is. Klaar om de strijd aan te gaan met de zwaargewichten in je markt.
En dat is niet eenvoudig. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje. Bijvoorbeeld:
- Door een verkeerde html tag komt je pagina niet terug in Google. Hoe goed je teksten en links ook zijn.
- Te grote afbeeldingen zorgen er voor dat bezoekers en zoekmachines afhaken.
- En zijn pagina’s wel zo opgemaakt dat ze maximale ‘Google-punten’ scoren?
Maar hoe moet je jouw website daarvoor aanpassen? En wat juist niet?
Hoe verbeter je, wat je niet ziet?
Je kunt een gratis online site scan doen. Maar dat toont alleen algemene SEO tips over één pagina.
Je kunt zelf met een dure professionele SEO tool aan de slag. Maar wat betekenen die technische termen eigenlijk? En wat moet je eerst aanpakken?
Daardoor blijven zaken die je tegen houden vaak onopgemerkt. Je website blijft knelpunten houden, waardoor je maar niet hoger komt in Google.
“Daarom hebben we een uitgebreide Site Audit ontwikkeld waar je wél vooruit mee komt.”
De Site Audit waar je wél wat mee doet
Daarom hebben we een uitgebreide Site Audit ontwikkeld waar je wél vooruit mee komt.
Een specialist met 10 jaar ervaring in technische SEO en websites controleert jouw hele website op de belangrijkste punten voor zoekmachine optimalisatie (SEO) en User Experience (UX).
Je krijgt een overzicht van 123 punten die we controleren met de beste SEO-tools in de markt. En uitleg en advies hoe je dit specifiek voor jouw website verbetert. Met het kritische oog van top SEO specialisten.
Kies je Site Audit
Meest gekozen | ||||
---|---|---|---|---|
SEO Quick Scan | Standaard Site Audit | Premium Site Audit | Maatwerk Site Audit | |
Prijs eenmalig in euro exclusief btw |
in SEO pakket | 750 | 1500 | op aanvraag |
Maximaal aantal URL’s i | – | 10.000 | 50.000 | 50.000+ |
Indexering en toegankelijkheid i | ||||
Mobiel i | ||||
Veiligheid i | ||||
Site- en URL structuur i | ||||
Laadtijden en pagina grootte i | ||||
Core Web Vitals i | ||||
Redirects i | ||||
Canonical tags i | ||||
Niet geladen pagina’s of elementen i | ||||
Title tags i | ||||
Meta description tags i | ||||
Kopteksten i | ||||
Duplicate content i | ||||
Thin content i | ||||
Keyword cannibalization i | ||||
Afbeeldingen i | ||||
Structured Data i | ||||
Vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid i | ||||
Interne links i | ||||
Externe links i | ||||
|
||||
Prijs in euro exclusief btw | in SEO pakket |
Maximaal aantal URL’s i | – |
Indexering en toegankelijkheid i | |
Mobiel i | |
Veiligheid i | |
Site- en URL structuur i | |
Laadtijden en pagina grootte i | |
Core Web Vitals i | |
Redirects i | |
Canonical tags i | |
Niet geladen pagina’s of elementen i | |
Title tags i | |
Meta description tags i | |
Kopteksten i | |
Duplicate content i | |
Thin content i | |
Keyword cannibalization i | |
Afbeeldingen i | |
Structured Data i | |
Vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid i | |
Interne links i | |
Externe links i | |
Prijs eenmalig in euro exclusief btw |
750 |
Maximaal aantal URL’s i | 50.000 |
Indexering en toegankelijkheid i | |
Mobiel i | |
Veiligheid i | |
Site- en URL structuur i | |
Laadtijden en pagina grootte i | |
Core Web Vitals i | |
Redirects i | |
Canonical tags i | |
Niet geladen pagina’s of elementen i | |
Title tags i | |
Meta description tags i | |
Kopteksten i | |
Duplicate content i | |
Thin content i | |
Keyword cannibalization i | |
Afbeeldingen i | |
Structured Data i | |
Vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid i | |
Interne links i | |
Externe links i | |
Prijs eenmalig in euro exclusief btw |
1500 |
Maximaal aantal URL’s i | 50.000 |
Indexering en toegankelijkheid i | |
Mobiel i | |
Veiligheid i | |
Site- en URL structuur i | |
Laadtijden en pagina grootte i | |
Core Web Vitals i | |
Redirects i | |
Canonical tags i | |
Niet geladen pagina’s of elementen i | |
Title tags i | |
Meta description tags i | |
Kopteksten i | |
Duplicate content i | |
Thin content i | |
Keyword cannibalization i | |
Afbeeldingen i | |
Structured Data i | |
Vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid i | |
Interne links i | |
Externe links i | |
Prijs eenmalig in euro exclusief btw |
op aanvraag |
Maximaal aantal URL’s i | 50.000+ |
Indexering en toegankelijkheid i | |
Mobiel i | |
Veiligheid i | |
Site- en URL structuur i | |
Laadtijden en pagina grootte i | |
Core Web Vitals i | |
Redirects i | |
Canonical tags i | |
Niet geladen pagina’s of elementen i | |
Title tags i | |
Meta description tags i | |
Kopteksten i | |
Duplicate content i | |
Thin content i | |
Keyword cannibalization i | |
Afbeeldingen i | |
Structured Data i | |
Vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid i | |
Interne links i | |
Externe links i | |
Welke Site Audit?
Welke Site Audit je neemt hangt af van het aantal URLs die je laat controleren’.
Standaard is dit 10.000. Dit is voor de meeste websites voldoende.
Let wel, URL’s gaan niet alleen om het aantal dienst- of productpagina’s. Ook pagina’s die je systeem aanmaakt tellen mee.
Archieven van tags en auteurs, filter-pagina’s en bestanden als afbeeldingen en PDF’s. Alles heeft een unieke locatie op je website.
In de eerste 10.000 URL’s zitten de belangrijkste punten, dus die kun je altijd kiezen.
Heb je een grote site, dan val je waarschijnlijk binnen de 50.000 URL’s.
We maken vrijblijvend een scan van de site om te zien of je binnen de 10.000 blijft.
Tim Hazekamp, De Nationale Franchise Gids B.V.
Bedankt voor de analyse, heb hem net doorgenomen en ik moet zeggen wow, wat een detail en duidelijke beschrijvingen met direct ook de gehele overzichten van waar het mis gaat. Dit zijn we nog niet eerder tegengekomen en is super nuttig.
Wat is een Site Audit?
Systematische controle met een checklist
Een Site Audit is een systematische controle van een website op basis van een checklist.
De uitvoerder van de Site Audit bepaalt of verschillende elementen van de website aan de norm voldoen.
Het doel van een Site Audit is om achter verbeterpunten te komen, om zo de website te optimaliseren.
Je website op rapport
Het resultaat van een Site Audit is een rapport waarin de gecontroleerde website elementen staan.
Daarnaast staat de beoordeling, een advies en uitleg over het gecontroleerde punt.
Bij een Site Audit met focus op SEO gaat het om website elementen die invloed hebben op onder meer indexering, snelheid, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid.
Meer dan 250 klanten gingen je voor
Heb je klanten die in Google zoeken naar hun probleem of naar jouw oplossing? Dan heb je SEO nodig, net als deze bedrijven en organisaties.
Erik, De Oude Schakelaar
Bedankt voor het enorm waardevolle document. Dit heeft veel inzichten gegeven in de SEO van de website en punten ter verbetering.
Waarom een Site Audit?
Een kritische blik van een expert
Een Site Audit wordt vaak uitbesteed aan een SEO expert.
Voor een uitgebreide controle is namelijk veel technische kennis vereist. Het is volstrekt logisch dat je als bedrijfseigenaar of marketeer niet alles weet over website-techniek en SEO-tools.
Ook het interpreteren van de resultaten kan een uitdaging zijn voor mensen zonder technische achtergrond.
Er zijn zo veel technische factoren die van invloed zijn op SEO, zoals metadata, canonical tags en links. Het kan overweldigend zijn om deze informatie te verwerken en prioriteiten te stellen.
“Het is volstrekt logisch dat je als bedrijfseigenaar of marketeer niet alles weet over website-techniek en SEO-tools.”
SEO tools
Professionele SEO tools om deze issues bloot te leggen zijn ook niet goedkoop. Ze kosten honderden euro’s per maand en je hebt meer tools nodig. Maar welke tools zijn goed voor welk doel?
Bovendien kost een grondige Site Audit veel tijd. Achter elke URL kunnen meerdere problemen schuilen.
Daarom is een Site Audit een klus die je eerder bij een SEO-bureau met techneuten neerlegt.
Hoe gaan we jouw website analyseren?
Michel Bakkenes, Marketing manager Hypotheek.nl en Hypotheekadvies.nl
Top team van SEO specialisten!
Arthur Claassens, Bureau Claassens
Sky Internet Marketing heeft mijn site beoordeeld en daarna flink onder handen genomen. Er is heel veel verbeterd. De samenwerking verloopt heel prettig. Hun ideeën en voorstellen zijn niet alleen verfrissend maar ook goed beargumenteerd. Kortom ze weten waar ze mee bezig zijn!
Het SEO-bureau dat gekozen wordt door SEO-professionals
Niet alleen bedrijfseigenaren en marketeers kiezen voor ons. We werken ook voor en samen met online bureau’s en SEO professionals.
Roy Ishak, Beste marketing opleider 2014, 2015, 2016 en 2017
Ik beveel mensen alleen aan als ze meer opleveren dan kosten. Dat is voor mij de definitie van een specialist. Nils en zijn team zijn dat absoluut. Niet alleen omdat zij zelf bij de zoekopdracht “SEO specialist” op nummer 1 staan in Google. Maar bovenal omdat zij mijn verwachtingen keer op keer overtreffen.
Nils van der Knaap
Senior SEO Specialist
Nils leest SEO artikelen als entertainment. Met ruim 16 jaar intensieve ervaring als online marketeer en SEO specialist weet hij als geen ander wat werkt en wat niet.