Krijg je een slecht humeur van alles wat er moet gebeuren aan jouw online marketing?
Soms zie je door de bomen het bos niet meer of heb je gewoonweg niet genoeg tijd. Website techniek, overtuigende teksten, promotie…
En hoe bepaal je wat het belangrijkste is om aan te pakken?
Daarom heb je een stel slimme online specialisten die jou helpen met internet marketing strategie en uitvoering.
Door iedere maand een vast aantal uur aan jouw website en promotie te werken worden knelpunten opgelost en nieuwe kansen opgepakt.
Wij besteden de tijd aan de zaken die op dat moment het meest dringend en waardevol zijn.
Zo groeit je bedrijf met behulp van online marketing, zonder dat je met de hoofdpijn ervan zit.
Wat doen wij anders?
Wij storen ons aan
Wij geloven in
Meer dan 250 klanten gingen je voor
Heb je klanten die in Google zoeken naar hun probleem of naar jouw oplossing? Dan heb je SEO nodig, net als deze bedrijven en organisaties.
Peter van der Maat, Woordvoerders Etc.
Zo maar een paar feiten. Google ‘mediatraining’ en je ziet dat Woordvoerders Etc. op de eerste positie staat. Nog geen jaar geleden bungelden we onderaan, op pagina 117 of zo. In de tussentijd bouwden Nils en zijn team een nieuwe website, deden ze aan linkbuilding en zetten ze een Adwords-campagne op. Need I say more?
Misschien dit nog: de omzet is meer dan verdubbeld – toch ook niet echt onbelangrijk.
Ons verhaal
Even voorstellen…
Ons verhaal is eigenlijk vooral mijn verhaal. Mijn naam is Nils van der Knaap en ik ben internet marketeer. Dat woord betekent zoiets als iemand die ervoor kan zorgen dat een website meer bezoekers krijgt, maar ook dat deze bezoekers uiteindelijk meer geld opleveren dan dat het kost om ze te krijgen.
Geboren in april 1983 en al sinds ik amper kon lezen en schrijven ben ik in de buurt van een computer te vinden.
Deze interesse, gecombineerd met een gezonde dosis gevoel voor marketing en ondernemerschap, heeft er voor gezorgd dat ik van internet mijn beroep ben gaan maken.
Hoe het begon
Eerst als marketeer en manager van een startende webshop (12Game.Com) die in de jaren daarop uitgroeide tot een toonaangevende site in deze branche.
Dit was vooral te danken aan het verlenen van een goede service tegen aantrekkelijke prijzen en net even een stapje meer willen doen dan anderen.
Deze goede reputatie zorgde ervoor dat ik ook de whitelabel gameshops voor bedrijven als Discovery Channel, Veronica Magazine, Slam!FM en Metro in mijn beheer had.
Ik besloot uiteindelijk dat het tijd werd om mijn eigen bedrijf op te richten om zo andere ondernemers te helpen met hun (online) onderneming en mijn opgedane kennis op het gebied van online ondernemen met hen te delen.
Waar ik in geloof
Ik geloof dat het internet enorm veel mogelijkheden te bieden heeft, maar dat het ook lastig is om een plekje te veroveren in markten waar veel concurrentie is.
Ik ben daarom fan van niche marketing, waarbij je als ondernemer al je aandacht legt op een klein deel van de markt, om zo uit te kunnen blinken in datgene wat je doet.
Heb je daar succes, dan kun je uitbreiden naar nieuwe niche markten en zo uitgroeien tot een ware autoriteit binnen de markt waarin een bedrijf of persoon actief is. Deze aanpak is succesvol voor zowel grote als kleine bedrijven.
Zoekmachines als Google zullen altijd proberen om autoriteiten over een bepaald onderwerp bovenaan de zoekresultaten te krijgen bij een zoekopdracht van een gebruiker.
“Deze aanpak is succesvol voor zowel grote als kleine bedrijven.”
Hoe ik aan mijn kennis kom
Als student Media & Entertainment Management (2004 – 2008) leerde ik de basis van marketing en traditionele en nieuwe media. Met creatieve vakken als onder meer websites maken en Photoshop, maar ook project management en media recht, heb ik vooral een brede basis opgedaan.
Mijn verdieping kwam toen ik bij 12Game.Com verantwoordelijk werd voor de marketing, en dan met name online marketing als SEO en online advertenties. Deze praktijk ervaring is nog steeds ontzettend waardevol.
Na ruim 5 intensieve, maar zeer leerzame jaren, werd het tijd om mijn eigen vleugels uit te slaan en begon ik als ZZP-er mijn eigen bedrijf. Zo kon ik al mijn kennis over online marketing inzetten om ook andere bedrijven te helpen.
Ik leunde niet alleen op mijn ervaring, maar ik begon zeer fanatiek nog meer te leren over met name SEO, Google Ads (toen nog AdWords genoemd) en WordPress. Tot diep in de nacht nam ik al deze kennis op als een spons. Ik merkte toen pas echt dat dit mijn passie is.
Tot op de dag van vandaag leer ik iedere dag over online marketing. Niet alleen omdat het belangrijk is om bij te blijven, het is ook het competitieve in mij. Altijd op zoek naar verbetering.
Hoe ik jou kan helpen met onze kennis
Door het volgen van een relevante studie en het dagelijks bestuderen van onder meer diepgaande blogs, boeken, video’s en podcasts heb ik letterlijk duizenden uren besteed om te komen tot het niveau waar ik nu ben. Deze kennis draag ik over aan mijn team van specialisten.
Ieder van hen verdiept zich weer verder, zoals webhosting, databasebeheer, alle hoekjes van Google Ads, Google Tag manager, en het opbouwen van een goed netwerk voor bijvoorbeeld linkbuilding.
Zegt dat je allemaal maar weinig of niets? Dat is niet zo gek.
Het heeft ook geen zin om al deze tijd te stoppen in zulke zaken, die je wel nodig hebt, maar je niet iedere dag hoeft te doen. Daarom is het beter om dit uit te besteden aan mensen die er dagelijks mee werken, en het nog leuk vinden ook :)
We werken bovendien met specialistische programma’s die vaak veel tijd kosten om te doorgronden. Bespaar jezelf al deze tijd, kosten en beginnersfouten.
Johannes de Bruin, Marketing Manager JUIZZ
Sky Internet Marketing heeft de nieuwe websites van juizz.nl en elektrischefietswinkel.nl onder handen genomen met een aantal aanpassingen aan het design en de teksten. Daarna werd er een doordachte Google Ads campagne opgezet om gericht verkeer naar de website te sturen.
Binnen een maand hebben we met onze nieuwe site een omzet behaald die onze verwachtingen ver overtreft.
Waarom SEO, SEA en Websites?
Daarom SEO
Twee op de drie mensen oriënteert zich eerst via een zoekmachine voordat ze een product of dienst aanschaffen. Google is veruit de populairste zoekmachine op internet met een marktaandeel van rond de 95% van alle zoekopdrachten in Nederland.
Door zichtbaar te zijn in Google op het moment dat mensen zoeken naar een probleem of oplossing is de kans op een aankoop of aanvraag groot.
Bovendien betaal je met SEO geen kosten per klik. Daarom is het één van de meest effectieve marketing tactieken voor de lange termijn.
Daarom SEA
Adverteren in zoekmachines, zoals Google, is de laatste jaren erg populair. Je adverteert namelijk op het moment dat een potentiële klant actief op zoek is naar informatie of om een aankoop te doen.
Hierdoor zijn advertenties in zoekmachines vaak veel effectiever dan adverteren in traditionele media, zoals kranten en TV.
Adverteer in Google als je:
- snel op meer zoekwoorden zichtbaar wilt zijn in de zoekresultaten
- wilt zien welke advertenties en zoekwoorden geld opleveren
- ook vanaf een klein mediabudget toch extra omzet wilt halen
Daarom websites
Een klant van ons liet in 2013 een website bouwen en daarna door ons optimaliseren voor zoekmachines. Bij het starten van een nieuwe onderneming vroeg deze klant of wij de website niet konden bouwen.
Het is tenslotte veel sneller en goedkoper om de website vanaf het begin al te maken met internet marketing in gedachten.
Omdat we onze eigen website ook zelf gebouwd hadden, gingen we het project aan. Tot op de dag van vandaag zien we dat nieuwe websites niet altijd worden opgeleverd met de standaarden voor SEO en conversie optimalisatie die wij nastreven.
Daarom zijn we het zelf gaan doen. En dat bevalt ons en onze klanten nog steeds prima.
“Ondanks dat we veel gevraagd worden voor social media en e-mail marketing kiezen we er voor ons te focussen op SEO, SEA en websites.”
Wat doen we niet?
Ondanks dat we veel gevraagd worden voor social media en e-mail marketing kiezen we er voor ons te focussen op SEO, SEA en websites.
Omdat de kennis van deze drie vaardigheden elkaar aanvult werkt dit volgens ons het beste samen voor een hoogwaardig en consistent resultaat.
Wij adviseren onze klanten om zelf met deze persoonlijke vorm van marketing aan de slag te gaan.
Wil je een onderdeel toch uitbesteden dan zetten we graag ons netwerk in om je te helpen aan een geschikte specialist.
Sofia Mavromati, Hitoshin
Over 3 years Nils and his team work on our projects. From web development to seo and paid Ads campaigns. All highly professional and every perfect results! Grateful we have found these guys and looking forward to keep on working with them in the future!
We maken het makkelijk voor je om weg te gaan
Huh? Echt?
Wij geloven niet in langdurige contracten van 1, 2 of soms zelfs 3 jaar waar je aan vast zit.
Wij werken graag met klanten die klant willen zijn.
Dat is goed voor ons, en voor jou.
Deze filosofie zorgt er voor dat we scherp blijven en we geen energie verspillen.
Wij zijn er van overtuigd dat dit de reden is dat veel klanten al jaren tevreden bij ons zitten.
Mocht je, om wat voor reden dan ook, niet verder willen gaan met SEO, SEA of met ons?
Laat het ons weten en we stoppen per ingang van de komende maand. We maken natuurlijk wel netjes de maand af.
Je krijgt gewoon toegang tot je website en de online accounts die ook van jou horen te zijn. Je behoudt alle aanpassingen, content, links en advertenties die we verzorgd hebben.
Het SEO-bureau dat gekozen wordt door SEO-professionals
Niet alleen bedrijfseigenaren en marketeers kiezen voor ons. We werken ook voor en samen met online bureau’s en SEO professionals.
Roy Ishak, Beste marketing opleider 2014, 2015, 2016 en 2017
“Ik beveel mensen alleen aan als ze meer opleveren dan kosten. Dat is voor mij de definitie van een specialist. Nils en zijn team zijn dat absoluut. Niet alleen omdat zij zelf bij de zoekopdracht “SEO specialist” op nummer 1 staan in Google. Maar bovenal omdat zij mijn verwachtingen keer op keer overtreffen. Het is ongelofelijk op wat voor grote websites zij links hebben gekregen voor royishak.nl. Sky Internet Marketing is dan ook momenteel de enige partij in Nederland waaraan ik mijn linkbuilding uitbesteed. En, die van mijn klanten.”
Nils van der Knaap
Senior SEO Specialist
Nils leest SEO artikelen als entertainment. Met ruim 16 jaar intensieve ervaring als online marketeer en SEO specialist weet hij als geen ander wat werkt en wat niet.