Huisregels

Wat kun je

welniet van ons verwachten?

Huisregels

Wat kun je van ons verwachten?

Wel: 

Je kunt van ons verwachten dat wij werken aan zaken waar wij invloed op hebben. Hieronder valt bijvoorbeeld:

  • Analyseren en adviseren over wat er beter kan aan je website
  • Analyse systemen inrichten en/of optimaliseren
  • Technische aanpassingen doen aan de website waar wij toegang toe hebben
  • Website teksten (her)schrijven
  • Link mogelijkheden zoeken en aanvragen
  • Geplaatste links rapporteren
  • Advertentieteksten schrijven en resultaten analyseren

Bovenstaande zaken zijn aantoonbaar, bijvoorbeeld door rapportages of als aanpassingen door het betreffende systeem worden bijgehouden.

Niet:

In (online) marketing kun je helaas geen resultaten 100% garanderen. Onder resultaten verstaan we bijvoorbeeld hoge posities in Google of verkopen via Google Ads. Dit komt omdat resultaat een samenhang is van complexe interne en externe factoren.

Er zijn veel zaken die het uiteindelijke resultaat beïnvloeden, zoals:

  • De vraag naar de producten of diensten (afhankelijk van het seizoen, het weer, verzadiging van de markt, economische omstandigheden, etc.)
  • Het aanbod van de concurrentie
  • Reputatie (positieve en negatieve klantreviews)
  • Google algoritme updates
  • Werk van derde partijen

We maken wel altijd een inschatting op basis van data en onze ervaring of de gekozen strategie realistisch is.

Wat verwachten we van jou?

Wel:

Wij stellen vragen over jouw business, zoals over je doelgroep, welk probleem zij ervaren, wat je hen daarvoor aanbiedt en je wat je anders doet dan anderen.

Wij verwachten dat je hier een zo goed mogelijk antwoord op geeft. Hoe meer wij weten en snappen over jouw bedrijfsvoering, hoe meer wij daar met online marketing op kunnen aansturen.

Verder vinden wij het prettig wanneer klanten:

  • Respect hebben voor gestelde tijd
  • Respect hebben voor onze expertise
  • Respect hebben voor afgesproken prijzen
  • Vriendelijk naar ons en anderen toe  zijn
  • Realistische verwachtingen hebben over resultaten
  • Op tijd de facturen betalen voor het geleverde werk

Ook is het belangrijk dat wij ons prettig voelen bij het promoten van jouw aanbod. Dit betekent:

  • Geen illegale of onethische zaken
  • Dat je met jouw producten en/of diensten waarde levert
  • Dat je controle hebt over de website waarop je aanbod staat (dus geen extern platform)
  • Dat je bekwame levering en aftersales levert

Tot slot is het van belang dat we vooral samenwerken.

Wij hebben geen magische knop en marketing is hard werken. Hoe beter de input is die we krijgen, hoe meer wij er mee kunnen doen.

Niet:

  • Wij verwachten niet dat je op de hoogte bent van alles wat met online marketing te maken heeft. Wij leggen je graag iets uit als je er meer over wilt weten
  • Het kan heel goed dat je ergens niet zo goed in bent. Bijvoorbeeld teksten schrijven. Als je ons in “Jip en Janneketaal” iets over jouw product/dienst of vakgebied vertelt, dan vertalen wij dat naar teksten die jouw klanten en de zoekmachines begrijpen
  • Wij verwachten niet dat je budget hebt om alle online marketing opties tegelijk aan te pakken. Wij helpen daarom met keuzes maken over wat het meeste impact heeft voor de beste Return of Investment
  • Wij begrijpen dat je soms geen tijd hebt. Zo lang wij bij benadering helder hebben hoe lang het gaat duren, kunnen wij best geduld hebben. Zodra je weer tijd hebt plannen we de werkzaamheden weer voor je in

 

Download deze huisregels